Recenze - J. Green - Hledání Aljašky

20. ledna 2015 v 18:18 | Mersmerize |  Recenze
A na co se ještě dneska můžete těšit? Mám pro Vás přichystanou recenzi na knížku od jednoho v poslední době poměrně hodně známého knižního autora. Viděli nebo četli jste Hvězdy nám nepřály? Je to film z roku 2013, jak jinak než o lásce, ale i o životě a umírání. Dneska si ale nebudeme povídat přímo o téhle knížce, podíváme se totiž na jedno dílo, které je od stejného autora a dokonce má ještě lepší hodnocení - na knížku Hledání Aljašky!

Hvězdy nám nepřály je totiž poměrně úspěšný film i kniha s tím, že cílí hlavně na mladší dívčí publikum. A trefa - je to slaďák, hrají tam poměrně sympatičtí, mladí herci a téma je pro mnoho dívek více než přitažlivé. Upřímně - já to četla a viděla a zas taková "hiťárna" to pro mě není. Ale taky to je tím, že jsem starší, slaďáky mě už pár let moc neberou, takže to musíte brát s rezervou, pro mě to byl průměrný film a lehce nadprůměrná, hezky napsaná kniha.

A právě, když jsem hledala, do čeho v čtení se tentokrát pustím, zaujala mě i jiná díla od Johna Greena. Hledání Aljašky je Greenova prvotina a je hodnocená skutečně skvěle. Kniha získala spoustu ocenění a tak mě to zlákalo, až jsem se do ní pustila. A jak to dopadlo?

Stejně jako Hvězdy nám nepřály, je to neuvěřitelně čtivá kniha. Dočtete jí ani nebudete vědět jak - já jí přečetla ani ne za večer a uteklo to jako voda. To je na Hledání Aljašky príma - čtení uteče, nemá hluchá místa, člověk se nenudí a tak ho kniha může naplno vtáhnout. Co rovnou musím napsat je, že i tahle knížka je cílená pro mladší, dospívající dívky, ale i přes to si nemyslím, že je to nějaká hloupost. Podle mě to třeba vůbec není srovnatelné s takovým Stmíváním (já vím, odpusťte mi, protože stmívání mi dokonce i jako kniha bylo příběhem a hlavními postavami naprosto proti srsti). Narozdíl od podobných knih totiž dospívajícím slečnám Hledání Aljašky něco dá. Ať už zamýšlení se nad životem, kamarádstvím či vztahy, zkrátka z té knihy si je co vzít a nad čím přemýšlet.

Nebudu spoilerovat, takže pokud Vás zajímá bližší téma, stačí si do googlu zadat název knihy a můžete si víceméně přečíst, o čem kniha je. Na druhou stranu - já jí začala číst s tím, že jsem vůbec netušila o co jde a co se dál bude dít a i proto mě to tolik bavilo a i proto jsem se jednou nevyhla slzám (já vím, teď brečím pořád, ale i tak...).

Za mě má kniha určitě vysoké hodnocení - jasně, nebude bavit každého, protože má svou cílovou skupinu, pro dospívající je to ale určitě důstojná, čtivá a tématicky zajímavá kniha, která stojí za přečtení!

1 člověk ohodnotil tento článek.