Které potraviny ti pomohou ke krásné pleti?

25. března 2015 v 8:00 | Mersmerize |  Holčičí svět
A jsme opět u měsíce března a jeho tématu krásné pleti. Už se tu objevilo plno článků, které se rozhodně neztratí a já jen doufám, že se třeba i tobě budou hodit a že v nich najdeš i něco nového, co jsi nevěděla. Teď se zaměříme na dvě důležité věci, které spolu rozhodně souvisí - na pleť a jídelníček. Ono totiž známé rčení "Jsme to, co jíme", není tak úplně zcestné. Náš životní styl a výběr potravin se může projevit nejen na váze, ale i na pleti jako takové. Co tedy jíst, na co si dát pozor a čemu se naopak vyhnout, pokud nechceš, aby tvá pleť rychleji stárla či aby se ti více tvořilo akné?


Pitný režim

Pitný režim je bod číslo jedna. Zařadila jsem ho sem, i když jasně že pití nerovná se jídlo, ale nemůžete mi tvrdit, že pití není stejně tak důležité. Pokud člověk málo pije, pokud pitný režim skutečně vůbec nedodržuje, pleť může rychleji stárnout, nepříjemně se vysušovat. Věděla jsi třeba, že dehydrovaná pleť hůře udrží make-up? Zkrátka se snaží do sebe "vsát" cokoliv může a tedy i make-up či bázi.

Pozor si dej ale i na opačný problém a to je když piješ hodně. Občas mi přijde, že mladé holky si myslí, že správně by měly (hlavně pokud hubnou) vypít i několik litrů vody denně a tak do sebe lejí jednu skleničku za druhou. Pitný režim bys měla uzpůsobovat sobě. Víc bys měla vypít, když je léto a potíš se nebo pokud máš nějakou fyzickou aktivitu či třeba pokud jsi nemocná. Pokud ale piješ hodně a skutečně už cítíš, že nemůžeš, tak je zbytečné to přehánět, nic tím nevylepšíš. Naopak - ledviny mají omezenou kapacitu a můžeš je zbytečně namáhat.

A co konkrétně pít? Nikdy nic nezkazíš čistou vodou. Perlivá voda taky vůbec není špatná, ale neměli bychom jí pít pořád (zhoršuje např. i tvorbu zubního kazu). Do pitného režimu se určitě vůbec nezapočítávají nápoje jako je cola, fanta, mirinda, kofola a jiné sladké nápoje. Taky se můžeš naopak odvodnit silným černým čajem nebo kávou - pokud vypiješ více káv denně, je nutné i zvýšit pitný režim.

Betakaroten v zelenině a ovoci

Betakaroten (provitamin A) je pro naši pleť nenahraditelný. Pleť s jeho dostatkem může lépe vzdorovat UV záření, můžeš se opálit třeba i do hezčího odstínu. Kde takový betakaroten najdeš? Je v podstatě v každém ovoci a v každé zelenině, které má oranžovou a červenou barvu. Asi nejspolehlivější zdrojem je mrkev, rajčata nebo třeba meruňky.

Pozor ale na přehnané zásobení těla betakarotenem. Není totiž kec, že pokud to s tím člověk přehání, může se nepatrně (občas ale i dost výrazně) měnit barva kůže a člověk může i zoranžovět! :) Samozřejmě ale to se stává jen v případech, že to s potravinami, které provitamin A obsahují, hodně - hodně přeháníš.

Ryby a olivový olej


Co mají tyhle dvě věci společného? Nebudu dlouho napínat - obě obsahují nenasycené mastné kyseliny. Ty jsou dobré pro celkově zdravý vzhled pleti, pro oddálení tvorby vrásek a pomohou hlavně pleti, která je vysušená.

Lehká jídla pro mastnou pleť

Pokud tě hodně trápí problematická a mastná pleť, dávej si pozor na hodně mastná, kořeněná jídla a na příliš sladké potraviny. Jasně, že jednou za čas zhřešíme všichni, ale nikdy bys to s takovými věcmi neměla přehánět a to už vůbec ne v případě, že tě trápí třeba těžší akné. Mnohem vhodnější jsou jídla zdravá, lehká, plná zeleniny, libového masa a ovoce.

Zinek, vit. B a C

Začneme zinkem, ten má největší vliv na prevenci proti akné a taky společně s vit. B zpevňují pokožku. Můžeš ho najít třeba v listové zelenině, v různých semíncích, dobré je jíst i oříšky, obiloviny a celkově maso. Vit. B najdeš zase ve vejcích, v rýži, v ovesných vločkách a třeba v luštěninách. Na dostatečný přísun vit. C určitě nezapomínej na klasický citron, citrusy a ovoce celkově. Obrovské množství je třeba i v rakytníku, který si můžeš připravit i v podobě čaje.

Na závěr

Já sama nejsem zastánkyně a ani vzor pro extrémně zdravý životní styl. Jsou chvíle, kdy bych se nejradši přecpala k prasknutí čokoládou, jsou chvíle kdy si koupím coca-colu a vůbec nic neřeším. Stejně tak si myslím, že člověk by měl určitě jíst zdravě a snažit se na nic nezapomínat (na žádnou důležitou potravinu), měl by se snažit jíst hodně pestře a dostatečně. Pokud tak dělá, tak nějaký ten hřích v podobě jídla je podle mě úplně normální a vůbec bych si to nevyčítala. Jsou prostě chvíle, kdy mám chuť na smažák! Ale víte co - nic by se nemělo přehánět a to platí přesně u jídla, klidně si dej čokoládu, coca - colu, kafe nebo nějaké pořádně mastné jídlo, pokud na to máš chuť, ale dej pozor na to, aby jsi to s konzumací těhle "hříšků" nepřeháněla.


Které články by tě ještě mohly zajímat?

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa


Komentáře

1 Veronica Mathers. Veronica Mathers. | Web | 26. března 2015 v 16:12 | Reagovat

páni krásný blog =) a moc hezký desing, rady určitě brzy využiju

2 HedyDiy HedyDiy | Web | 27. března 2015 v 12:50 | Reagovat

Máš úžasny blog :) dobre rady a tipy stoprocentně sleduju :3

3 Kačenka Kačenka | E-mail | Web | 1. března 2016 v 15:47 | Reagovat

Tak to mě pobavilo - představa, jak někdo změní barvu do oranžova, protože jí hodně mrkve, je opravdu hodně přehnaná. Samozřejmě že to varování mělo mířit směrem k potravinovým doplňkům, které do sebe některé dívky ládují před dovolenou u moře, aby se lépe opálily. Tam potom do nebohého tělíčka narvou tolik beta karotenu, jako je třeba v metráku mrkve. To už není zdravé.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama